Minder geld uitgeven in de supermarkt | Verkoop trucs supermarkt

Iedereen komt wel eens in de supermarkt, als je de volgende keer in de supermarkt bent neem dan eens rustig de tijd om, om je heen te kijken en bewust te worden van wat je daar allemaal ziet.

Waarschijnlijk zie je overal grote borden, posters, aanbiedingen van die week die jou moeten overhalen om die producten maar te kopen, of u ziet de posters van de producten die u kunt sparen alweer een nieuwe knuffel of voetbalplaatjes. Supermarkten zijn er erg op gefocust om u:

  1. Te verleiden per bezoek zoveel mogelijk geld uit te laten geven.
  2. Te laten meedoen aan een loyaliteitsactie om u zo vaak mogelijk terug te laten komen.

In dit artikel 12 trucs die een supermarkt toepast om u zoveel mogelijk geld uit te laten geven.

  1. Het begint al met het toegangspoortje(s), deze gaat bewust heel langzaam open zodat u rustiger moet lopen als u de winkel binnen komt. Let maar eens op veel mensen houden dit lagere tempo vast.
  2. Daarna volgt de muziek, dit is meestal hele neutrale rustige muziek. Waarvan u onbewust dus ook een heel stuk rustiger kunt worden.
  3. Groente en fruit liggen niet toevallig voorin de supermarkt. Als u al een aantal gezonde producten in uw boodschappen kar heeft liggen is de kans dat u denkt, zo erg is die ene zak drop niet een stuk groter.
  4. Bij luxe hapjes en kazen staat de prijs vaak op de onderkant van de verpakking, dit heeft enerzijds te maken met de mooiere presentatie. Echter is het voordeel wel dat u niet direct kunt zien wat het kost. En als u het product eenmaal beet hebt, legt u het dan terug of in het winkelmandje?
  5. Grote winkelwagens, bij sommige supermarkten zijn de winkelwagens dieper. Hierdoor lijkt het alsof er nog niet zoveel boodschappen inzitten, de supermarkt hoopt natuurlijk dat u blijft winkelen tot de kar goed gevuld is. Heeft u niet veel nodig, dan is het verstandig om een winkelmandje mee te nemen.
  6. Melk en Eieren staan eigenlijk altijd achterin de supermarkt, als u deze producten wilt hebben zult u dus door de hele winkel aan verleidingen moeten.
  7. Grote presentaties met aanbiedingen, 1+1 gratis, 50% korting, OP=OP het schreeuwt voordeel. Dit prikkelt u als klant, het is immers zonde om niet te profiteren van zoveel voordeel. Echter als het producten zijn die u normaal ook niet koopt zijn dit extra uitgaven. Als het producten zijn die u toch gebruikt is het verstandig om goed in te slaan als er een dergelijke actie is.
  8. ‘Lok’ aanbiedingen in de folder, iedere week is er wel een krat bier in de aanbieding voor een tientje, verdient de supermarkt niks aan. Tot u ook de rest van de boodschappen meeneemt nu u er toch bent.
  9. Producten die veel verkocht worden, bewust lager prijzen. Dit geeft u het gevoel dat deze supermarkt goedkoop is. Dit maakt de supermarkt goed door de iets minder gangbare artikelen hoger te prijzen.
  10. De acties in de actiestraat, vaak zijn dit producten van de A-Merken. Grote kans dat 1+1 gratis bij een A merk duurder is dan 2 vergelijkbare producten van een merkloos product.
  11. De winstpakkers van de supermarkt staan op ooghoogte, dit is het gedeelte waar u het meest op gefocust bent tijdens het winkelen, tevens zijn deze producten het makkelijkst te pakken. Vaak betreft dit de huismerken.
  12. Impulsaankopen bij de kassa, bij de kassa staan bij de meeste formules mandjes met daarin snoep, koek en andere lekkere dingen. Lekker om nog snel even in het mandje te gooien nu u toch moet wachten.

Misschien ook interessant?

Vergelijkbare berichten